Во малите градови низ Белорусија, храбрата алијанса на „железничките бунтовници“ води тивка војна против напаѓачката војска на рускиот претседател Владимир Путин. Под закрила на темнината, некои жители на градовите со клучни железнички центри излегуваат од блиските железници и прават се што можат за да спречат руските возови за снабдување да минуваат низ Украина.

Некои од нив ставаат големи трупци на праговите на пругата, а потоа ги запалуваат. Други, од друга страна, ги уништуваат кабинетите за електрични релеи, што е клучен дел од железничката опрема што го контролира сообраќајот, а санирањето на штетата може да трае со недели.

Овие „партизани“ ги избираат своите цели врз основа на откриените разузнавачки информации на белоруските железничари – тие се заинтересирани за информации како што е распоредот на воените возови што носат руско оружје, но се маскирани, на пример, во возови што носат наједноставна пратка стакло. Но, ако овие бунтовници се забавуваат со тоа, возот нема наскоро да стигне до линијата на фронтот во Украина, пренесува британски Телеграф.

Во последниве недели, повеќе од десетина големи акти на саботажа беа пријавени низ белоруската железничка мрежа во она што се нарекува „железнички отпор“, со кој антивоените опозициски активисти се обидуваат да ги спречат напорите на Москва да снабдува војници околу Киев преку Белорусија. Во последниот инцидент во понеделникот, сообраќајот меѓу две станици на железничката линија меѓу Минск и украинскиот Чернихив беше запрен откако изгореа два шкафчиња за реле.

Брутален одговор на режимот
Целокупното влијание на ваквите акции е многу значајно. Белорусија е клучна „лансирана платформа“ за руската инвазија на северна Украина, а во овој случај тоа е рута која води до северните предградија на Киев и градот Чернихив на североисток.

– Ова е вистинска неволја за руската армија. Нивните безбедносни протоколи за преместување товар во возови се загрозени – изјави за Телеграф Сергеј Војтевич, поранешен вработен во Белоруските железници, кој сега ја координира работата на белоруските „железнички партизани“ од егзил.

– Опремата се уништува. Потребни се часови, па дури и денови за да се вратат работите на вистинскиот пат.

Белоруската опозиција во егзил вели дека ги координира нападите преку мрежа на нејзини поддржувачи кои се уште се во земјата и кои аплицирале за помош во овој субверзивен отпор. Светлана Тихановска, белорускиот опозициски лидер во егзил, ги повика Белорусите да направат се што е во нивна моќ за да спречат руска инвазија, велејќи дека нејзиното движење има за цел „да ја осакати инфраструктурата што му помага на режимот да ја поддржува војната, постепено, од ден на ден“.

Од самиот почеток на руската инвазија беа снимени големи акти на саботажа, а клучната сигнална опрема беше уништена на три различни места ноќта на 28 февруари. Одговорот на режимот на Александар Лукашенко, белорускиот претседател, кој генерално се смета за диктатор и практично марионета на Кремљ, беше брз и остар. Најмалку 52 лица, вклучително и повеќе од 30 работници во железницата, се приведени под обвинение за предавство, тероризам и шпионажа, според белоруските истражители, но и Вијасна, клучна белоруска група активисти за човекови права.

Во некои случаи, цели градови се казнуваат. Жителите на Столбци, град со 17.000 жители југозападно од главниот град Минск, беа „тероризирани“ од белоруската единица за организиран криминал во последните три недели, при што апсењата и полициските рации, наводно, се уште побрутални отколку за време на пресметката на Лукашенко со опозицијата во 2020 година. движење.

– Не постои друг начин да се опише освен операцијата на казнувањето. Влегуваат во домовите на луѓето, кршат врати. Нивната единствена цел е да ги пронајдат оние што стојат зад нападот. Станува збор за неконтролирано насилство и тортура – изјави за Телеграф активист за човекови права во градот, кој побара да остане анонимен поради страв од прогон.

Принудени признанија
Документирани се 32 апсења и полициски рации откако специјалната оперативна група од Минск беше испратена во градот кон крајот на февруари. Еден од уапсените, Сергеј Хлебко, бил принуден да признае и покрај тоа што носел јасни знаци на тепање, со повреди на носот и челото, што наводно е вообичаена белоруска насилна техника. На крајот беше обвинет дека ставил трупци на шините и ги запалил.

Слични изнудени признанија се појавија во средата на провладиниот профил на социјалните мрежи, на кој се прикажани осуммина уапсени железничари кои признаваат дека се вмешани во чинови на саботажа. Од видеата се гледа дека белоруските власти сакаат јасно да стават до знаење дека жестоко се борат со железничките саботери, опишувајќи ги како „терористи“.

– Не разговараме со терористи, туку ги уништуваме – соопшти МВР за обвинувањата со кои се соочува Хлебко и другите.

Повеќето акти на саботажа ги вршат обичните Белоруси кои се разочарани и фрустрирани од одлуката на нивната влада да застане на страната на Москва. Тоа се ризични потфати, но тоа е она што можат да го направат, вели Војтевич, кој минатата година побегна од Белорусија за да се приклучи на опозициското движење во егзил.

– Оние кои работат на железницата се во постојан ризик. Ним им се закануваат најмалку 15 години затвор доколку бидат фатени – заклучува Војтевич.