Wizz Air, Airbus, како и Moeve и Аеродромот Шарлероа денес го објавија успешното завршување на оперативното тестирање на одржливо авијациско гориво (SAF). Ова претставува клучен чекор кон декарбонизација на авијацијата, следејќи ја имплементацијата на легислативата Refuel EU, која наложува минимален удел на SAF во летовите што заминуваат од аеродромите во ЕУ од 1 јануари 2025 година.
Иако многу учесници во анкетата размислуваат да ги променат своите навики за патување од еколошки причини, сè уште постои недостаток на свест кај патниците за напорите на авијацискиот сектор да ги намали јаглеродните емисии, нивниот интензитет и другите дејства. Овие согледувања, заедно со улогите на различните засегнати страни, беа дискутирани на медиумската тркалезна маса во Шарлероа, нагласувајќи ја важноста на заедничките напори за напредување кон авијација со низок јаглероден отпечаток.
За време на тестирањето, Wizz Air спроведе повеќе од 50 летови користејќи мешавина од одржливо авијациско гориво (SAF) и традиционално гориво за авиони, според моделот на масовен баланс. Општо, SAF може да ги намали животните емисии на CO2 до 90% во споредба со традиционалниот керозин низ неговиот животен циклус. Иницијативата ја покажа можноста за инкорпорирање на SAF во редовното работење и ги истакна областите за иден развој, вклучително и надградба на инфраструктурата и оптимизација на трошоците.
Согледувања од анкетата: Повик за акција на индустријата и политиката
Анкетата ги вклучи патниците за да ја измери нивната свесност и ставови кон авијацијата со низок јаглероден отпечаток, вклучувајќи одржливи авијациски горива. Резултатите покажаа следното:
Еколошки компромиси: 58% од испитаниците размислуваат да ги прилагодат своите навики за патување од еколошки причини.
Достапноста е клучна: 65% од испитаниците би преферирале летови со пониски емисии, но 36% не се подготвени да платат дополнително.
Недостаток на свест за законските иницијативи: 74% од испитаниците не беа запознаени со обврската за SAF што започнува во јануари 2025 година, што укажува на потребата од подобрена комуникација.
Силна побарувачка за поддршка од владата: 72% од испитаниците повикаа на инвестиции од владата за зголемување на производството на SAF, нагласувајќи ја важноста на јавнo-приватната соработка за задоволување на идната побарувачка.
Wizz Air и нејзините партнери ја демонстрираа својата посветеност на зголемување на производството на SAF преку заеднички напори, истовремено нагласувајќи ја потребата за подобрување на јавната свест и справување со загриженоста за трошоците.
Yvonne Moynihan, корпоративен и ESG директор на Wizz Air, изјави: „Успешното завршување на ова тестирање ја потврдува нашата посветеност кон летови со одржливост. Длабоко сме благодарни на нашите ценети патници кои учествуваа во оваа уникатна анкета, обезбедувајќи непроценливи согледувања за нивната свесност и ставови кон SAF и одржливото патување. Охрабрувачки е што 71% од нив го препознаа позитивното влијание на SAF и се подготвени да се вклучат во одржливи практики. Сепак, многу испитаници истакнаа дека е потребна поголема јасност за улогата на SAF во декарбонизацијата, неговите трошковни импликации и улогата на регулативите.“
Wizz Air е посветен на приоритизирање на иницијативи кои транспарентно ќе ги едуцираат нашите патници за SAF, неговите придобивки и предизвици, во патувањето кон декарбонизација на авијацијата – сектор кој е тешко подложен на декарбонизација. Инвестицијата на Wizz Air во авионите на Airbus ѝ овозможи да биде лидер во ефикасноста, како авиокомпанија со најниски емисии по патник по километар глобално. Следната фаза во нашата стратегија за одржливост е да се справиме со апсолутните емисии преку инвестиции во SAF. Заедно со нашите партнери, ќе продолжиме да застапуваме за поддршка од политиките за да се справиме со предизвиците на трошоците и производството, овозможувајќи зелена транзиција.“
Тркалезната маса на аеродромот Шарлероа ја нагласи важната улога на сите засегнати страни во зголемување на употребата и прифаќањето на SAF. Airbus се гледа себе си како катализатор во развојот на глобален SAF екосистем.
Julien Manhes, раководител на одделот за SAF и отстранување на јаглероден диоксид во Airbus, додаде: „Денес, SAF е достапен во мали количини, така што треба да ja зголемиме побарувачката и понудата и да го намалиме јазот во цената во споредба со традиционалното гориво. Согледувањата собрани во анкетата ја нагласуваат оваа потреба од перспектива на патниците и важноста на авијацискиот екосистем — вклучувајќи авиокомпании, аеродроми, регулатори и производители на гориво — да работат заедно за да донесат јасност и активно да ги вклучат патниците во напорите за декарбонизација. Ова бара колективен напор преку регулаторна усогласеност, поефикасни авиони и операции, и иницијативи за зголемување на свесноста кај патниците.“
Álvaro Macarro, Директорот за одржлива авијација во Moeve, изјави: „Резултатите од оваа анкета ја нагласуваат клучната потреба од акција и од индустријата и од политиката за напредок во прифаќањето на одржливо авијациско гориво (SAF). Додека патниците се сè повеќе свесни за еколошките компромиси, достапноста и свесноста остануваат значајни бариери. Во Moeve, ние сме посветени на работа заедно со нашите партнери како Wizz Air за зголемување на производството на SAF и подобрување на јавната свест. Поддршката од владата е клучна за да се пополни јазот помеѓу сегашните капацитети и идната побарувачка, обезбедувајќи одржлива и еколошки одговорна авијациска индустрија.“
Аеродромот Шарлeроа демонстрира лидерство во развојот на инфраструктурата и партнерствата кои овозможуваат масовно користење на SAF.
Quentin Evrard, менаџер за одржлив развој на BSCA, изјави: „Среќни сме што Wizz Air не избра за овие тестови. За аеродромот Брисел Југ Шарлeроа, важно е да продолжиме со работењето додека ја одржуваме животната средина како приоритет. Интеграцијата на SAF во авијациското гориво е реалност на која секоја авиокомпанија што работи од европски аеродром ќе мора да се подложи. На аеродромот Шарлероа, сакаме да го поттикнеме неговото користење не само за да се исполнат европските мандати, туку и да одиме понатаму и да го надминеме минималниот процент на SAF што е наметнат.
Затоа, покрај работата на финансиски поттик за авиокомпаниите, BSCA се здружи со SOWAER и Валонската влада за да ја олесни достапноста на SAF во Валонија преку локална производствена единица, важен чекор кон одржлива иднина за аеронаутичкиот сектор.“