Токму кога се навикнавме на убавината на онлајн шопингот, кој вклучува бесплатно враќање на непосакуваната стока, се чини дека на практиката и се ближи крајот. Некои трговци на мало, барем во САД, сега им наплаќаат на клиентите за ова целосно или делумно.

Трендот за бесплатно враќање постои само неколку години, а експертите на пазарот велат дека Amazon е во голема мера виновен за тоа.

Зголемените трошоци за испорака, како и дополнителната работа потребна за обработка на враќање и сортирање на стоката и подготовка за препродажба на трговците станаа проблем, велат експертите, пишува Business Insider. Имено, дел од вратената стока мора да биде исчистена, поправена и препакувана за следниот купувач да ја види како сосема нова.

Американската национална федерација за малопродажба тврди дека клиентите вратиле стоки во вредност од 100 милијарди долари во 2020 година, а дури 218 милијарди долари минатата година. За секоја милијарда долари продадена стока, просечниот трговец на мало добива поврат од 166 милиони долари.

Доколку трговците не успеат да го запрат растот на овие трошоци, најверојатно делумно ќе ги префрлат на цените на стоките, предупредува соговорникот на Business Insider.

Шведскиот ланец H&M неодамна објави дека планира да тестира наплата на такса за враќање на некои од своите пазари за да ја види реакцијата на клиентите. Како што претходно напиша Си-Ен-Ен, враќањето ќе остане бесплатно доколку клиентот преку Интернет сам ја врати робата во продавницата. Зара веќе има имплементирано враќање од 3,95 долари. JC Penny, Abercrombie&Fitch и J.Crew враќаат трошоци од 7,5 до 8 долари.

Меѓу новите комерцијални практики е што некои дозволуваат бесплатни поврати само на најлојалните клиенти, односно на оние кои се членови на некои од програмите за наградување ВИП во рамките на кои треба да потрошат одредена сума на годишно ниво.

Се разбира, многу е веројатно дека трговците нема да наплатат за враќање доколку самите ја вратите во нивната продавница стоката што сте ја купиле во веб-продавницата, но за оние кои немаат физички продавници, тоа не е опција, па затоа дозволуваат пратката да се остави во поштата, честопати бесплатно.

Исто така, постојат компании кои собираат и групираат поврати за различни трговци на мало на одредени локации, како што е Happy Returns во САД, што ги намалува трошоците за повратен превоз.

Од друга страна, проблемот за трговците на мало, исто така, се чини е дека повратот генерално го додава нивниот залихи на стоки што не се продаваат толку добро како пред актуелната криза, па се поставува прашањето како тие ќе се обидат да продолжат да ги обесхрабруваат клиентите непотребно да враќаат.